Kundtjänst El, VA och Renhållning

På uppdrag av Ystad Energi AB och förvaltningen Samhällsbyggnad, Ystads kommun samdebiteras elnät, vatten och renhållning. Kundtjänst svarar på frågor kring dessa abonnemang.

Tänk på följande

  • Som kund ska du alltid kontakta vår kundtjänst vid flyttning, för att avsluta eller påbörja abonnemang.
  • Uppsägning och anmälan ska göras till kundtjänst minst 14 dagar i förväg.
  • Avläsning av elmätare gör ditt nätbolag elektroniskt.
  • Avläsning av vattenmätare ber vi dig själv göra i samband med flytten samt därefter meddela oss denna. Vi sänder gärna avläsningskort till dig.

Mina sidor

Här kan du som kund se dina egna uppgifter och en fakturaöversikt. Det finns även möjlighet att lämna mätarställningar, flyttanmälan mm.

Mina sidor nås på Ystad Energi AB, på adressen
www.ystad.se/ystadenergi/mina-sidor.
Logga in med kundnummer och den kod som finns längst upp till höger på din faktura.

 

Kontakt

Expeditionstid vardagar
kl 9-15
kundtjanst@ystad.se
0411-57 76 80

Adress:
Nya Rådhuset, Österportstorg
Östra flygeln, vån 1

SMS-tjänst vid läckor

Få info om vattenläcka i din mobil

Ystads kommun använder en sms-tjänst för att informera om planerade eller akuta vattenavstängningar.

Systemet ringer automatiskt till din fasta telefon och/eller skickar ett sms till din mobiltelefon. Ta reda på mer