SMS-tjänst vid driftstörning i vattenleveransen

Har vi ditt mobilnummer?

Våra leveranser av vatten har hög driftsäkerhet, men ibland händer det att vi behöveri utföra underhåll på våra ledningar eller så har en akut läcka uppstått på ledningsnätet.

Det är viktigt att du får snabb information om eventuella driftstörningar. Därför har vi en SMS-tjänst som vi använder för att nå ut med information till våra vattenkunder vid avbrott i vattenleveransen. Du kan även få meddelandet uppläst på ett fastnätsnummer eller via mejl. Du kan även använda tjänsten för att avregistrera ditt nummer.

Vem får SMS-avisering?

SMS skickas ut till mobiltelefoner som är skrivna på adresserna i det berörda området. Har du ingen telefon skriven på den aktuella adressen, eller på din bostadsadress (du kan exempelvis ha ett fritidsboende, eller en företagstelefon), så kan du själv registrera dig för SMS-avisering från oss i tjänsten längst ner på sidan.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt telefonnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress i kommunen och är vår kund samt har en telefon som är registrerad på samma adress, då kommer du automatiskt att få våra meddelanden.

Ditt telefonnummer kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Registrera eller avregistrera dig

Är ditt mobilnummer nåbart på din adress behöver du inte registrera dig.
Kontrollera det genom att slå upp din adress på någon av webbens nummertjänster.

Kontakt

Kundservice tekniska avdelningen

Telefon: 0411-57 77 77
Telefontid: måndag-fredag 09.00-12.00

E-post: tekniska@ystad,se