Vi frös alla års- och rabattkort 1 januari - 9 februari

Här kan du läsa om hur vi frös ditt kort och förlängde giltighetstiden på grund av pandemin.

Till följd av restriktionerna som infördes i december tvingades vi att kraftigt begränsa antalet personer som vistades på badet samtidigt och i samband med detta infördes bokningsbara pass på alla våra aktiviteter.

Badet var mindre tillgängligt

Detta innebar att badet blev mindre tillgängligt, efterfrågan på pass var större än utbudet. Många av våra besökare har års- och rabattkort som de av denna anledning inte kunnat använda i den utsträckning de vill. Samtidigt har vi också stött på problem på bokningssidan, där kortinnehavare inte kunnat boka plats med sina kort. Tillsammans med företaget som tillhandahåller bokningssystemet försöker vi nu hitta en lösning på detta problem.

Vi fryser alla aktiva års- och rabattkort

Därför blev det bestämt att frysa alla aktiva års- och rabattkort från och med den 31 januari fram till den 9 februari. Alla kunder har kompenserats med giltighetstid motsvarande perioden som korten var frysta, med start den 1 januari. Detta p.g.a. att alla inte har haft möjlighet att utnyttja sitt kort i förväntad utsträckning. Har du köpt ditt kort efter den 1 januari fick du kompensation från inköpsdagen.

Du som har års- eller rabattkort behöver inte göra något, frysning och förlängning har skett automatiskt.

Till dig med rabattkort som inte är kundkopplat

Vet du med dig att du har ett års- eller rabattkort som inte är kundkopplat, så ser vi gärna att du kommer in till oss i receptionen för att åtgärda detta så snart som möjligt. Kundkopplade års- och rabattkort är en förutsättning för att förlängningen av kortet ska kunna göras per automatik och för att du ska kunna boka pass med ditt kort framöver.

Publicerad 2022-01-20, Uppdaterad 2022-03-01