Artikeln publicerades 28 januari 2025
Vad ska vår servicefunktion heta?
Under 2025 inför vi en samlad servicefunktion, för att förbättra servicen till invånare, besökare och företagare. Vi vill att du ska uppleva kontakten med kommunen som enkel och snabb. Men vad ska funktionen heta? Vi behöver din hjälp!

”En väg in”, som blivit vårt arbetsnamn, ska vara din väg in för samtliga frågor som rör kommunen, där du ska kunna få information, personlig vägledning, hjälp med olika ärenden, ansökningar och bokningar – och under flexibla tider. Vi vill erbjuda invånare, företagare och besökare god service som sträcker sig hela vägen från första kontakten till att en handläggare återkopplar och att ditt ärende kan avslutas.
Kan vi få en minut av din tid?
Men vad ska funktionen heta? Vi vill att namnet ska signalera vad vi erbjuder, på ett enkelt och tydligt sätt. Och det ska vara lätt att uttala och använda i folkmun.
Vi har själva funderat på Servicecenter, Kontaktcenter, Kontakt Ystad, Ystad direkt och Kommunsupport Ystad. Men det kanske ska heta något helt annat?
Vad tycker du?
Lämna ditt förslag i formuläret nedan. Stort tack för hjälpen!