Hjälp oss att bli bättre
Dina synpunkter är viktiga för oss de hjälper oss att bli bättre.
För att vi ska kunna bli bättre och utveckla vår verksamhet är det viktigt att vi får veta vad du tycker om oss. Vi vill veta om du tycker vår service kan bli bättre, om du upplever att något fungerar dåligt, om du har synpunkter på vårt bemötande eller något annat. Du får gärna även
berätta om det du tycker fungerar bra.
Så här lämnar du dina synpunkter
Du kan lämna dina synpunkter på flera olika sätt:
- Du kan fylla i en blankett (se länk nedan) som också finns upptryckt att hämta i Social Omsorgsförvaltningens reception på Blekegatan 1 och också ute i verksamheterna.
- Du kan skriva brev, ringa oss eller skicka e-post. se kontaktrutan
- Du kan också ta kontakt direkt med någon personal inom våra verksamheter.
Du kan skriva ut blanketten och fylla i den för hand eller fylla i den direkt på skärmen innan du skriver ut den. Om du inte kan få utskrift på båda sidor och därför inte kan använda dig av möjligheten att vika ihop blanketten för att på så sätt få adress och porto betalt på baksidan går det lika bra att exempelvis lägga blanketten i ett kuvert och skriva av adressen samt skriva ”Frankeras ej. Mottagaren betalar portot.”
Så här gör vi när vi fått dina synpunkter
Social omsorg har rutiner för hur vi hanterar synpunkter som kommer in till oss.
- Kansli- och utvecklingsstaben registrerar och diarieför dina synpunkter.
- Du får alltid en bekräftelse från oss att vi tagit emot dina synpunkter. Om du är anonym kan vi inte skicka någon bekräftelse till dig men dina synpunkter kommer att behandlas ändå.
- En handläggare utses som tar hand om dina synpunkter. Vi meddelar dig resultatet om du lämnat dina kontaktuppgifter.
Dina synpunkter blir en allmän handling som alla har rätt att läsa om den inte innehåller uppgifter som ska sekretesskyddas. Även dina personuppgifter registreras. Dessa kan bli en allmän handling precis som dina synpunkter.
Viktigt att tänka på!
Synpunkt som lämnas på aktuell blankett ersätter inte att överklaga ett beslut man är missnöjd med. Har du fått ett myndighetsbeslut du är missnöjd med står det i beslutet hur du ska göra för att överklaga detta.
Kontakt
Reception
Besöksadress: Blekegatan 1
Öppettider:
08.30-16.00, Fredagar öppet till 15.00
Receptionen är bemannad vardagar 08:30-09:30 samt 13:00-14:30.
Det finns en brevlåda för att lämna handlingar/papper övrig tid.
Tel: 0411-57 73 60
Fax: 0411-74 6 44
Postadress: Social Omsorg, 271 80 Ystad
E-post: soc@ystad.se