Driftstörningar

Vi har en stor tillförlitlighet i våra leveranser. Ibland är olyckan ändå framme eller kanske vi behöver stänga leveransen i våra nät för underhåll eller nyanslutning. Då hittar du information här.

Elnät

Se driftkartan nedan för aktuell status.

 

Öppet Stadsnät

Under veckorna 21-24 genomförs ett plattformsbyte i fastigheter anslutna till Open Universe i Ystad Energis öppna nät. Här hittar du vilken dag just din adress flyttas över:

www.openuniverse.se/plattformsbyte-i-ystad/

Har du en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV från någon av leverantörerna i vårt nät flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet/TV-paket om din leverantör inte informerat dig om något annat.

Felanmälan av tjänst som inte kommit igång efter 16.00 på din migreringsdag gör direkt till OpenUniverse mellan 08.00-19.00 på 0771-904 240.

Fjärrvärme

På grund av anslutningsarbeten på fjärrvärmenätet kommer värmen och varmvattnet vara avstängt till fastigheter på Västra Vallgatan (västerut från Planteringsgatan) och västra delar av Stora Västergatan. Detta gäller från kl. 07:30 till ca 16:00 måndagen den 29/5.

 

Karta med eventuella strömavbrott

Här får du information om driftstörningar på vårt elnät. Under kartan kan du klicka i rutor för att se pågående och kommande avbrott (även tidigare sådana) samt klicka på kartan/området för utförligare info. Tänk på att om det är elfel inomhus, ska du ringa en installatör.

Driftinfo på Facebook

Publicerad 2014-12-12, Uppdaterad 2023-05-29

Felanmälan elnät

Vid fel på dina egna apparater eller ledningar i hemmet ska du kontakta din elinstallatör.

Ystad Energis ansvar sträcker sig från vårt nät fram till din elmätare. En felanmälan på din egen anläggning som orsakar utryckning av oss debiteras efter gällande timpris. 

Vardagar 08.00-16.00 
0411-57 71 77

Övrig tid (journummer)
040-676 90 87 
Numret går till SOS Alarm, de sätter dig i kontakt med Ystad Energis beredskapsledare.

Felanmälan Öppet Stadsnät

För tjänsterna bredband, TV och telefoni
Skall i första hand göras till din tjänsteleverantör. De felsöker tillsammans med dig över telefon. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller lämnar ärendet vidare om felet uppstått i fibernätet.

Vid synlig skada
Felanmälan vid synlig skada på fiberkabel eller fiberterminal >>

Felanmälan fjärrvärme

Görs till kundservice 
vardagar 09.00-16.00
0411-57 73 00

Övrig tid (journummer)
040-676 90 87 
Numret går till SOS Alarm, de sätter dig i kontakt med Ystad Energis beredskapsledare.