A Sustainable Tomorrow

Ystad för tredje året i rad en officiell hubb för A Sustainable Tomorrow

Vill du ta del av den senaste kunskapen?

Den 15e september är Ystad för tredje året i rad en officiell hubb. Vi kommer att befinna oss på Ystad Studios Visitor Center och årets fokusområde är Halvvägs till 2030. Håll dig uppdaterad om programmet på ASTs hemsida

Du kan delta på A Sustainable Tomorrows årliga konferens live från Helsingborg på plats på Ystad Studios Visitor Center. Företagare och organisationer hälsas välkomna till ett fullspäckat program.

Anmälan krävs

Du anmäler dig via länken. Begränsat antal platser.

Välkommen kl. 8.00, då finns fika och du kan nätverka innan konferensen startar kl. 09.00.

Varför är vi en officiell hubb för A Sustainable Tomorrow?

– Vi ser det som en naturlig del för att kunna skapa förutsättningar för ett bra företagsklimat med hållbar lönsamhet i fokus. I vår region finns en stor branschbredd och en vilja att arbeta över kommungränserna. Möjligheterna för affärsutveckling ökar genom synliggörande samtidigt som vi tillgängliggör den senaste kunskapen inom hållbarhetsområdet. Ett naturligt steg i vårt arbete med Ystadmodellen helt enkelt berättar Lotte Nilsson, Näringslivsutvecklare på Ystads kommun.

Läs hela intervjun på A Sustainable Tomorrows hemsida

Möjligheten att arrangera en digital hubb genomförs i samarbete med Sparbanken Syd.

- Folkbildning för en hållbar utveckling är grunden i Sparbanken Syds cirkulära affärsmodell. Vi vill bidra till ett välmående näringsliv och samhälle genom att stödja initiativ som möjliggör en långsiktig och lönsam omställning. AST är ett viktigt tillfälle för kunskapsspridning, inspiration och nätverkande; allt för att öka takten på den gemensamma omställningsresan. Därför är det en självklarhet för oss att helhjärtat stödja en AST hubb i Ystad tillsammans med Ystad Modellen, avslutar Henrietta Hansson, VD på Sparbanken Syd.

För de som vill finns det möjlighet att delta i nätverkslunAST_HUB_YSTAD_Logo_small_webch efteråt,
anmälan krävs.

AST_pluggar_2022_FB-LI_024