Tillfälliga hållplatser ändras vid busstationen i Ystad

Ystads kommuns och Skånetrafikens pågående arbete att byta ut väderskydden på busstationen i Ystad löper på. Den östra delen är snart klart och den 5 december kl 07 är det dags för den västra delen av busstationen.

Detta innebär att regionbussarna (inte linje 190) flyttas till sina ordinarie platser och stadsbussarna flyttar ut på Österleden.

• Stadsbussarna nummer 1, 4 och 6 stannar för avstigning vid Pressbyrån och påstigning på norra sidan av Österleden.
  • Stadsbussarna nummer 2, 3 och 5 stannar för avstigning på norra sidan av Österleden och påstigning på södra sidan av Österleden.
  • Regionbussarna stannar på sina vanliga platser på busstationen. där de stannar idag.
    Linje 190 kommer att stanna vid Pressbyrån under hela ombyggnationen.

Arbetet påbörjades den 3 november och ska enligt plan pågå i 6-8 veckor, så innan årsskiftet ska allt vara klart och nya, bättre väderskydd ska vara på plats.

Vi beklagar om det är rörigt under byggtiden och hoppas på din förståelse. Tänk på att vara ute i lite extra tid så att du hittar din buss.

(Kartbild)

Publicerad 2023-02-13