Boka plats i familjebadet
Under helger och lov behöver du förboka din plats till familjebadet. Du behöver inte förboka om du besöker oss en vardag.
Så fungerar bokningen
Vilka badtider finns det?
Under helger och lov behöver du förboka din plats till familjebadet. Du behöver inte förboka om du besöker oss en vardag.
Du hittar badpassen på sidan för öppettider:
Varje badpass har en start- och sluttid. Vid sluttiden måste du lämna bassängen och har sen 30 minuter till dusch, bastu och omklädning. När nästa badpass börjar måste du ha passerat ut genom grindarna.
De bokningsbara passen till familjebadet är schemalagda så att det finns bokningsbara tider för 2-3 veckor framåt i tiden.
Hur bokar jag?
- Gå till bokningssidan
- Välj datum och tid för önskad bokning.
- Under Välj antal kan du se hur många biljetter som finns kvar totalt. Om till exempel siffrorna 0 och 1 visas, betyder det att det finns 1 plats kvar att köpa.
- Välj det antal biljetter du vill ha i respektive ålderskategori. För barn 0-3 år behövs ingen platsbokning.
- Klicka på Lägg till för att biljetterna ska landa i varukorgen.
- Välj Lägg till fler varor eller Betala/Boka.
- Fyll i kunduppgifter och genomför köpet med bankkort.
- Du får en bokningsbekräftelse via mejl. Ibland kan den hamna i skräpkorgen. Leta där om du inte ser den i din inkorg.
- Notera bokningsnumret längst upp i mejlet och ange det när du kommer till receptionen på badet.
Bra att veta
- Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift per biljett. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.
- Entréavgift betalas av alla badgäster som besöker badet, oavsett om man väljer att bada eller inte.
- Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.
- För barn 0-3 år behövs ingen platsbokning.
Hur bokar jag som har klipp- eller årskort?
Klippkort
- För att kunna boka entré till badet måste du som har klippkort först besöka receptionen på Ystad Arena Bad för att koppla dig till ditt/dina klippkort.
- För att kunna boka entré via hemsidan krävs det att varje familjemedlem har ett klippkort.
- Vid bokning loggar du in med mejladress. För att hela familjen ska kunna bokas samtidigt bör samtliga klippkort i familjen kopplas till en vuxen person i hushållet. Även om klippkorten är kopplade till en viss kund är de inte personliga.
- Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas per klippkort. När ett badtillfälle har passerat i kalendern får man boka ett nytt badtillfälle.
Årskort
- Du som har årskort kan själv skapa en ny användare på bokningssidan. Där fyller du i den mejladress som angavs vid köpet av årskortet. Alla kunder har inte en registrerad mailadress. Då får du höra av dig per telefon till receptionen för att åtgärda detta. Årskort är personliga och får inte användas av någon annan än den registrerade köparen.
- Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas på ditt årskort. När ett badtillfälle har passerat i kalendern får du boka ett nytt badtillfälle.
Så bokar du som har klipp- eller årskort
- Klicka på meny-symbolen längst uppe till vänster på bokningssidan.
- Klicka på Boka pass.
- Klicka på Logga in.
- Logga in eller Ny användare.
- Välj önskat klippkort/årskort i listan längst ner på sidan.
- Välj datum och tid för önskad bokning och klicka på Boka/info. Klicka på Boka.
- Välj eventuellt nästa klippkort/årskort i listan längst ner på sidan och upprepa steg 6, för att boka till fler familjemedlemmar.
- Klicka på Logga ut.
För barn under 0-3 år behövs ingen platsbokning.
Regler för ombokning och avbokning
- Kontakta oss via telefon senast kl 11.00 på dagen för ditt bokade besök, om du önskar flytta dina biljetter till annan tid eller dag.
- Köpta biljetter återbetalas inte, men du kan flytta biljetterna till annat ledigt pass under aktuell säsong. Biljetterna kan flyttas obegränsat antal gånger.
- Från badpassets start har du en timme på dig att checka in. Därefter släpps din tid till drop in-besökare. Är du sen blir din badtid kortare och kan inte förlängas.
Vi tar emot telefonsamtal under receptionens öppettider. Om det är kö i receptionen besvarar vi samtal när badgästerna på plats har fått service. Ring upp igen om du inte får svar. Telefonnummer: 0411-57 73 37
För dig som har årskort och klippkort
- Logga in på bokningssidan med din e-mejladress och lösenord och klicka på Avboka på passet du har bokat tid på.
- Du som har klipp- eller årskort avbokar eller ombokar själv via bokningssidan.
- Om du inte avbokat din plats och uteblivit från tre bokade badtillfällen, så spärras din möjlighet att förboka. Då måste du besöka vår reception för att manuellt låsa upp spärren för 100 kr.
Hur betalar jag?
- När du bokar plats till familjebadet betalar du biljetterna med bankkort direkt via vår hemsida.
- Det går inte att betala med presentkort eller fribiljett via hemsidan. Dessa kan endast lösas in på plats i receptionen. Ring till receptionen för att reservera plats i förväg, sen kan du betala på plats med presentkort eller fribiljett när det är dags att bada.
- Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift per biljett vid förbokning till familjebadet. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.
Vad kostar det att boka plats?
Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person när du bokar enkel entrébiljett till familjebadet. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.
Bokar du plats med ditt klipp- eller årskort tillkommer det inte någon serviceavgift.
Jag har bokat. Hur funkar det sen när jag kommer till badet?
Du som betalat enkelbiljett anmäler dig i receptionen genom att uppge ditt bokningsnummer för att få ett entréarmband. Du hittar bokningsnumret längst upp i mejlet.
Du som har klipp- eller årskort kan gå direkt in genom grindarna med ditt armband från och med badtidens start.
Kan jag bada utan att förboka plats?
På de fasta badpassen har vi även entréer till försäljning i receptionen, i mån av plats. Men när det är fullbokat släpper vi inte in fler badgäster i familjebadet.
Oavsett när du får gå in, så måste du ändå lämna bassängerna vid badpassets slut.
Kontakt Ystad Arena Bad
Besöksadress: Fridhemsgatan 27, 271 45 Ystad
Karta (Google Maps)
Hitta hit
Reception
Telefon: 0411-57 73 37
E-post: ystadarena.bad@ystad.se
Ring gärna! Vi är snabbare på att svara i telefon än på mejl.
Receptionens öppettider