Låna en elcykel på Stadsbiblioteket i Ystad

Nu har Ystads kommuns cykelbibliotek startat. Ystads kommun vill att fler ska välja att cykla och cykelbiblioteket är en av flera insatser för att öka andelen hållbara resor i kommunen.

Lådcykel Cykelbiblioteket

Med en elcykel kommer du fram snabbare och det är lättare att cykla långt, i backar och i motvind. Ta chansen att kostnadsfritt testa om det passar dig att använda en elcykel för att ta dig till arbetet, affären och fritidsaktiviteterna.

Du lånar elcykeln på Stadsbiblioteket i Ystad och du kan låna cykeln i 14 dagar. Du använder ditt bibliotekskort och bokar lånecykeln direkt på bibliotekets hemsida www.biblioteksso.se. Det finns tre vanliga elcyklar och en lådcykel med eldrift.

För att få låna en elcykel ska du ha fyllt 18 år. När du lånar cykeln skriver du på ett avtal som reglerar vad som händer om t ex cykeln blir skadad eller stulen.

Här kan du läsa mer om cykelbiblioteket.

Publicerad 2021-06-07