Stöd och hjälp vid tillfällig vistelse i annan kommun
Har du insatser från hemtjänsten och planerar att tillfälligt vistas i en annan kommun?
Då tar du kontakt med områdesansvarig enhetschef i Ystads kommun som ger vistelsekommunen i uppdrag att utföra de insatser som du är beviljad. Det är viktigt att du tar kontakt med områdesansvarig enhetschef så tidigt som möjligt, senast fyra veckor före din planerade vistelse i en annan kommun. Fakturan för utförda insatser får du som vanligt från din bosättningskommun.
Till dig som tillfälligt ska vistas i Ystads kommun
Har du beslut om insatser i din hemkommun och behöver tillfällig insats i Ystads kommun, tar du kontakt med biståndshandläggare/verksamhetsansvarig i din hemkommun.
Till dig som är biståndshandläggare/verksamhetsansvarig i bosättningskommunen
Det är viktigt att områdesansvarig enhetschef får in er beställning i god tid, minst fyra veckor innan vistelsens startdatum. Denna framförhållning krävs för vår resursplanering.
Områdesansvarig enhetschef:
Briggen
|
0411-57 72 78
|
Centrum
|
0411-57 76 44 |
Hälsobacken
|
0411-57 70 36 |
Löderup |
0411-57 78 61 |
Svarte |
0411-57 74 07 |
Östra Förstaden |
0411-57 70 31 |
Områdesindelning
Ystads kommun fakturerar bosättningskommunen enligt den ersättningsmodell som finns i bosättningskommunen. Faktureringsunderlag (faktureringsadress, referensnummer, ersättningsmodell med priser, personuppgifter på brukare) skickas till områdesansvarig enhetschef. Ange även namn och telefonnummer till er kontaktperson för eventuell komplettering av inskickade uppgifter.
Publicerad 2020-05-05, Uppdaterad 2022-05-09